Tots els nens i les nenes de l’escola a l’aula, cada dia,
pensen, col·laboren, argumenten, reflexionen, decideixen... tenen vivències
individuals i compartides. Les mestres i els mestres els acompanyen en aquests
processos per afavorir que se’n generin aprenentatges de qualitat per a tothom.
Per això, hem pensat que un cop a la setmana està bé que
cadascú pugui tenir algunes experiències com vulgui, amb qui vulgui,
dedicant-hi el temps que vulgui. Així que hem preparat 11 espais que intenten
reproduir una ambientació i uns elements dels indrets que es poden trobar a la
realitat. De manera que els nens i les nenes, en una franja horària d’hora i
mitja a la setmana en funció del Cicle, puguin decidir a quin van, quanta
estona s’hi queden, si volen canviar d’espai, què hi fan i amb qui. El paper
dels adults que hi ha a l’espai (mestres, alumnes de pràctiques i famílies)
consisteix a observar i ajudar en allò que es demani.
Els espais són: ChillOut, Silicon Valley, Palau de la
Música, Cova, Casino, Ciutat, Gaudí, Fama, Tèxtil, Museu i Monumental. Tenen
nom dels espais i no de les persones que habitualment els ocupen o bé de les
activitats que habitualment s’hi realitzen justament per afavorir que el que hi
passi tingui a veure amb les maneres personals i pròpies que cadascú té
d’interpretar i aprofitar l’entorn en què es troba.
Els Espais s’han construït amb l’ajut de materials
aportats per les famílies i mestres de l’escola i la feina realitzada
conjuntament durant la Jornada de Treball d’inici de curs.
Aquest és el vídeo que un grup de la classe de 4tA ha
preparat per mostrar els Espais d’Experiències a les seves famílies. El guió i
l’enregistrament l’han pensat i realitzat els alumnes.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada